IKLAN

Tuesday 24 July 2012

TRICK TEMPOH AKTIF CELCOM SETAHUN


Tengah-tengah malam buta ni tiba-tiba mai seru(rajin) untuk saya menulis beberapa rangkap karangan di post ni. Tajuk post ni saja sebenarnya boleh mendatangkan amarah yang teramat sangat klau pakcik dan makcik Com tau, silap-silap saya boleh kena saman..hahaha.
Mesti ramai yang tertanya-tanya, "lu ni brani mati ka bro?", dan mesti ramai juga yang terlopong sebab tak pernah dengar lagi trik nak memanjangkan hayat tempoh kredit ni. Kat sinisaya nak jelaskan;


"saya berani kerana benar, dan saya berani kerana trick ni bukanlah trick pun sebenarnya, tapi perkhidmatan yang disediakan oleh Celcom tu sendiri..hahaha" -brok3ncircuit, (2012)

Saja je bikin gempak sikit, sebenarnya saya cuma nak bagi tau cara biasa je, tapi dah melalut melebih-lebih pulak..sori. Ok, caranya;

1)Taip EXP1 dan hantar ke 28882, kemudian celcom akan hantar mesej 'pencomfirnan'(ya, saya sedar saya sedang merosakkan bahasa melayu). Oh ya, pastikan korang ada kredit RM30 sebab dia akan tolak automatik lepas korang siap.
 
2)Balas balik mesej tu dengan EXP YES jika setuju dan EXP NO jika membantah(tak setuju la tu).

3)Tunggu seketika sampai celcom hantar mesej yang menyatakan permintaan anda dah diterima bla bla bla.

4). Cuba call *124# untuk check tempoh aktif. Setel.

Tengok, pendek je pun caranya, rasanya saya tulis ni lagi cepat daripada korang hantar mesej tu.



p/s:saja saya buat post ni sebagai persiapan untuk trick celcom power..hehehe.
p/s2:saya bukan 'talibarut' Celcom.



1 comment:

  1. bro.. celcom yg mna on xpa ka?
    tang rply mcj exp tu nk yes ka ni?
    sbb 1m dh x keh gna

    ReplyDelete