IKLAN

Saturday 21 July 2012

CARA-CARA UNLOCK USB MODEM


Masalah yang sering dihadapi oleh pengguna berokband di Malaysia adalah untuk menukar simcard didalam usb modem yg telah dilock. Dalam artikel sblum ni saya ada menyentuh pasal ni tapi tak explain dgn lebih lanjut. Klau tak maunya jadi karangan 500 patah perkataan la jawabnya. Jadi saya akan buat artikel pandek tentang cara mengunlock(betul ke ayat ni) usb moden yg dilock.

Benda pertama yang korang perlukan adalah sejenis sofware yang diberi nama Dccrap(ya, saya tau namanya agk kurang sopan. tapi fungsinya setanding dgn namanya..hehehe). Software ni korang boleh donlod kat sini. Kalau tak ada korang 'tanya" je pakcik Google, beliau lebih mengetahui.

Lepas dh siap donlod, korang gi la sembahyang dulu, mintk keberkatan wat benda ni, pastu baru korang bukak sofware tu.



 lepas bukak sofware tu pilih manufacturer modem korang.

 
 kemudian pilih jenis modem. klau korang xtau jenisnya, pilih ke auto detect.

kat sebelah kanan akan ada option unlocking. klau modem korang memang dilock, option unlock akn ada di situ. Dah terang-terang modem saya dah diunlock, sebab tu option tu digreykan. So, just klik je la button tu..dah siap. Sekarang modem korang dah jadi unlock. Cuba masukkan simkad selain yang asal. Klau korang wat sembahyang hajat tdi mesti boleh pnya..gud luck.

Silalah komen klau ada yang tak faham.

3 comments:

  1. bro same la...aq pon dak BBA uum...minat pon same...haha...lolz...

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kerana memberi maklumat.
    Salah seorang kawan saya cuba cara ini Huawei modem unlocking.But dia mendapat gagal dan kemungkinan terbuka kunci maksimum beliau juga finished.So beliau mencadangkan jangan cuba cara ini unlocking.Better cuba mana-mana satu daripada membuka kunci yang talian service.So i dibuka kunci saya modem dengan bantuan MobileUnlockSolutions.com saya tidak pernah mempunyai apa-apa masalah.

    ReplyDelete