IKLAN

Wednesday 12 September 2012

TRICK CELCOM YOUTUBE DI PC PART 2

Salam satu benua semua. Rasanya macam dah jarang sangat saya update blog ni sejak kebelakangan ni. Mungkin saya patut tukar je tema blog ni kepada 'Blog Malas', sesuai dengan tuan punya blog. Terima kasih diucapkan kepada pengunjung yang sentiasa masuk ke blog ni walaupun jarang update. Jasa korang teramat tinggi nilainya disisi counter stat blog ni..hehe.


Sebelum ni saya ada membuat satu post tentang trick youtube di pc dan tak lama lepas tu trick tu dah tak boleh guna lagi. Tentu ramai yang dah tau trick tu sebenarnya adalah dari trick Sneakme.net yang cuma ditukar kepada ip numeric je. Ada juga komen yang bertanya samada TokCik Celcom dah block trick tu ke? Jawapannya, TIDAK. Sneakme.net sebenarnya dah 'tutup kedai' dan Celcom masih lagi pemurah dan jarang block trick-trick baru(horee kepada Celcom dan boo kepada Maxis!!).

Ok, kali ni saya akan bagi trick youtube baru. Ada banyak lagi sebenarnya tapi guna la yang ni sampai abis dulu. Kali ni saya akan skip beberapa step, so bagi yang newbie please refer post sebelum ni kat sini.

Tricknya masih sama cuma korang kena tukar proxy di Firefox dengan proxy baru.
 

Masukkan proxy "37.157.196.19" dan port "80" sebagai proxy Firefox. Cara detail nak buka setting proxy kat Firefox sila kesini, malas dah nak ulang balik.


Dah siap setting proxy tadi, sekarang taip "http://mms.celcom.net.my.37.157.196.19/" kat address bar. Pastu tekan 'enter'.. korang akan dibawa masuk ke 'alam ghaib' yang mengerikan(gurau je..hehe). Kat sini korang click je la icon Youtube tu, dah siap. Enjoy.


Macam biasa, saya akan selitkan bukti yang trick ni berkesan. Tengok kat address bar tu memang sah ni daripada trick. Pasni jangan komplen kata ni trick kencing pulak. Ohya..pasal buffer, ia bergantung kepada line Celcom area rumah korang. Macam kat rumah saya ni, line Celcom memang agak lembab masa siang hari tapi tengah malam memang stim habis..hehe. Trick ni pun saya cuba pagi-pagi buta, so faham-faham je la.

Sila tinggalkan komen dan pendapat korang pastu like la kalau suka post ni. Wassalam.


2 comments:

  1. tbaek bro.thx sharingnye.samela kita bro,blogger yg malas haha.keep it up! Rajin2kn dr anda.

    ReplyDelete